niedziela, 29 marca 2015

DIY: Jak urozmaicić piłkę psu, czyli robimy ChuckIt Ultra Toss

Wiem jak bardzo lubicie DIY, dlatego dziś pokażę Wam jak w łatwy sposób zmienić zwykłą piłkę w coś fajnego w typie ChuckIt Ultra Toss.
Lucky piłek ma ok. 30, lecz rzadko którą się bawi. Każda piłka jest prawie taka sama. Nic szczególnego w większości nie ma. Tylko właściciele psów, których psy bawić się zwykłymi piłkami nie lubią zwracają uwagę na szczegóły w tych piłkach np. jakieś odstające elementy, czy ma piszczałkę, z czego jest wykonana (czy materiał spodoba się psiakowi),...
Jak ze zwykłej piłki za 10 zł zrobić coś co na prawdę zainteresuje psa?


Potrzebne nam będą:
-piłka z dwoma otworami - "na wylot" (można też zrobić takie otwory w piłce tenisowej) 
-sznurek/linka (ja użyłam linki żeglarskiej), pamiętaj aby linka miała odpowiednią szerokość jak i długość
-nożyczki
-zapalniczka





No to zabieramy się do roboty...

Tniemy sznurek na równe części -  weź sznurek do ręki zobacz jaka długość będzie dla Ciebie odpowiednia (do trzymania). Dodaj jeszcze ok. 10 - 15 cm (na supły). Ilość sznurków dobieramy do naszej/psa potrzeby (bądźcie tylko z tym rozsądni bo wziąć 10 sznurków to nie sztuka gorzej potem zrobić z nich supeł i "przetkać" przez piłkę...mi było trudno z 4).



Z jednej strony wszystkie związujemy i mocno zaciskamy - tak aby supeł był jak najmniejszy (przy większej ilości sznurków) lub zaciskamy lekko (przy małej ilości sznurków).



Związane sznurki przekładamy przez piłkę od góry (tak aby supeł został na wierzchu w górnej części piłki). Gdy wszystkie sznurki już przełożymy mocno za nie ciągniemy = węzeł ma znaleźć się w środku zabawki


Na koncówkach wiążemy supełki = podczas szarpania zabawka nie będzie nam "usiekała" z rąk.


Brzydkie konce obcinamy i lekko podpalamy tak aby sznurek nadal nam się nie rozdwajał/nie niszczył.



No i nasza zabawka jest gotowa :-D.


 Tym sposobem stworzyliśmy zabawkę wartą ok. 30-40 zł (rozmiar S) za jedynie ok. 15 zł. Użyliśmy mocniejszego sznurka,dodaliśmy supełki na koncach = zabawkę polepszyliśmy.
Może ma mniej linek, ale to wszystko zależy od otworu (możecie zrobić większy = więcej sznurków).
Jestem zadowolona z efektów. Psu zabawka się podoba. Daleko lata, jest idealna do szarpania, mocna... Kolejna piłka wchodzi na listę ulubionych zabawek Lucky-ego.



 Mam nadzieję, że uda Wam się zrobić zabawkę i Wasze psiaki beda zadowolone. Jak widzicie sposób jest prosty. Najtrudniejsze co jest w wykonaniu to ciągnięcie za sznurki tak aby supeł znalazł się w środku, ale mam nadzieję, że sobie z tym poradzicie.

Miłej zabawy.



Widzicie? Lucky umie trzymac przedmioty...
Jestem z niego mega dumna.








7 komentarzy :

  1. Super to wyszło, chyba mam natknienie i zrobię coś podobnego. Pozdrawiamy pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, ale mój to bardziej woli szarpaki.:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tak samo :D Uwielbia wszystko czym można się szarpać. Miałam małe wątpliwości czy zabawka mu sie spodoba...Piłka jest miękka, sznurek idealnie dopasowany, można się szarpać, zabawka daleko lata = Lucky ja pokochał. Jedna z jego fajniejszych zabawek.... A zwyklym sznurkiem nie lubi sie szarpac?

      Usuń
    2. W sensie szarpaki coś na typ mopa, takie miękkie no i piszczące to już wogóle. Nie przepada za tym, ale myslę, że bawiłby się. Mój to kocha wszystkie zabawki.:>

      Usuń
  3. Super DIY. ;) Śliczne zdjęcia. *.*
    Pozdrawiamy
    nadibordercollie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. My właśnie mamy tą oryginalną chuckit z sznurkami i właśnie tych sznurków nie lubię, lepsze są wg mnie z taśmą :D
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam tą zabawkę na żywo. Rzeczywiście sznurki są dziwne. Nie wiem czemu ich materiał wydawał mi się sztywny,nie przyjemny w dotyku, łatwy do zaciągnięcia (przez zęby)... Miałam ją kupić (zanim zobaczyłam na żywo) = szukałam jej testów w internecie . Zauważyłam też dużo skarg na brak supłów = zabawka się wyślizguje, ... Wszystkie minusy wzięłam pod uwagę i stworzyłam właśnie taką zabawkę DIY, która wydaje mi się fajniejsza od normalnej.

      Usuń